OLYCKSFÅGELN

Igår efter det två timmarslånga träningspasset hade jag två missade samtal och ett glatt SMS från min pojkvän där han ville att jag skulle ringa honom. När jag ringer upp honom säger han glatt "Ja, jag trillade innan"

Och då har han tydligen ramlat när pulkan löpte amok så hela armbågen är stor som en tennisboll och helt blå. Natten klarade sig hyfsat smärtfritt undan med undantag från lite gnäll och att jag fick hjälpa honom med nästan allt. 

Men nu gör det riktigt ont så vi ska bege oss iväg till lasarettet. Om sjukvårdsrådgivningen inte säger något givande till honom nu i telefonen.

BODY SHOPS ADVENTSKALENDER

Som ni kan läsa i inlägget under fick jag mig världens överraskning igår kväll när min baby gav mig Body Shops adventskalender. Jag längtar så himla mycket till lucka nummer ett! Vill bara öppna alla nu med det samma. 

Kommer bli som 24 stycken små julaftnar varje dag fram tills själva julafton!




ÖVERRASKAD TJEJ

Igår efter julskyltningen åkte Faruk och jag hem till honom, vi låg i sängen och mös när han helt plötsligt säger "Åh, du måste lukta cocos!" varpå jag svarar att jag inte har någon cocos-lotion längre. "Nej, men jag har" säger han lite mysko.

Han går till skrivbordslådan och tar fram Body Shops cocos body butter. Han påstår att han "haft den hur länge som helst". Oöppnad. Visste inte riktigt hur mycket jag skulle tro på det men jag tog snällt på mig lite lotion. Sen var jag tvungen att gå på toaletten.

När jag kommer tillbaka står det världens största kartong på golvet. Efter många om och men börjar jag öppna den (jag tycker inte om att öppna presenter, missförstå mig inte - jag gillar att få dem men inte att öppna dem, spänningen är fruktansvärd) och i kartongen ligger världens finaste paket. Inuti den ligger Body Shops adventskalender som jag ville ha när den kom ut för ett tag sedan. Jag dog.

FEST

LÖRDAG: Utgången i helgen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Väl inne på Tivoli kände jag hur den höga musiken blev helt outhärdlig och mitt huvud höll på att sprängas samtidigt som det kändes som en karusell där inne. Så jag gick hem och vilade istället. Klokt och vuxet val...

Men här är det lilla jag hann med.

Det var sjukt mycket snö på uteserveringen och för att bevisa hur mycket, satte Migis ner sin fot i snödrivan.

Marcus lekte riddare.


NU DRAR JAG UT!

Nu sticker jag ut och möter upp mina tjejkompisar. Vet dock inte hur det ska gå - är sjukt mätt efter födelsedagsmiddagen hos min mormor. Gud, håller på att spricka.

DAGENS: Höll på att halvt slå ihjäl mig när jag gick in på 7 11 idag. Fan ta snön och fan ta människor som inte stampar av snön på sina skor innan de går in i en butik.



SÅ HÄR GÅR DET NÄR MAN HAR TRÅKIGT



Ni tittar på en sjukt produktiv tjej. Gick upp riktigt tidigt och för att gå på möte, satt där i två timmar och drack varm choklad och pratade om viktiga saker. Nu ska jag vara lite mindre produktiv och istället äta lunch med far min, men när jag kommer hem ska jag skriva korrekturläsa och göra upp en bra struktur på min lilla bok jag gjort. 

Ska möta upp pappa utanför farmor nu, vi har inget varmvatten (utan förvarning, ajabaja fastighetsbolaget!) så jag kommer antagligen få duscha där efter zumban. Trötta mig.



KVÄLLSUNDERHÅLLNING



KVÄLLSUNDERHÅLLNING: Så här kul hade jag igårkväll när jag kom hem efter barnpassningen. 15 april närmar sig och jag känner redan nu att jag behöver läsa alla kataloger från pärm till pärm för att få något så när hum om vad jag vill läsa. 

  1. Man ska inte ta några beslut när man är halvt sovande
  2. Det är en jäkla massa text i dessa katalogerna
  3. Tänk att det finns så många intressanta kurser - hur ska jag kunna välja!?


JUST NU SITTER JAG OCH MYSER MED DESSA TVÅ

Japp, nu sitter jag och pussas och kramas med mina två godingar till kusiner. Eller så är det krig i badrummet med allt skum från badandet. Detta är alltså ett förinställt inlägg, mitt första faktiskt.





TIMBALAND



Igår när mamma och jag var på stan fick jag en tidig julklapp och det var något som jag verkligen behövde. Ända sen mina älskade Tommy Hilfiger blev stulna tidigare i år har jag saknat dem så otroligt mycket men inte hittat några som direkt fallit mig i smaken. Men dessa var riktiga Michelle-skor. Så nöjd.


TRÄNING, GOTT GOTT



Peppi och jag på stand up i somras med kall öl,
känns jäkligt långt bort med iscykelbana till gymmet

Träningen idag gick bra, men det är inte lika jobbigt som i början längre. För då ville jag lägga mig på golvet och gråta och kräkas under vissa övningar, men nu är det liksom bara jobbigt och inte döjobbigt. Positivt egentligen, men jag gillar ju att dö träningsvärksdöden som jag gjorde innan, haha. Får kötta med tyngre vikter som jag gjorde idag.

Ja, trots det så sprutade svetten i alla fall och rann överallt. Jevligt gott. På fredag är det Zumba med Therese och Migis, ska bli kul och jag hoppas att det går bättre för min del än sist. Herregud. Min koordination finns ju inte, så ni kan tänka er mig där, försöka hänga med i alla knepiga danssteg medans Therese och Migis (som har dansat i tre år!!!) skuttar runt och gör allt rätt.

Imorgon har jag en del ärenden att springa, sen ska jag antagligen till Väla med min bästa Peppi och på kvällen ska jag passa barn.

VARDAGSRUMMET

Eftersom jag inte sett den hemska orangea färgen på flera dagar har jag glömt hur fruktansvärd den faktiskt var! Vill kräkas när jag tittar på bilderna. Såå otroligt skönt att den är borta. Och rummet känns så mycket större och fräschare.



BIRTHDAY KID

SÖNDAG: I söndags var det kalas för min lilla kusin som fyller fyra imorgon. Jag fick en trevlig sockerchock på alla kakor, tårtor, kanelbullar och pepparkakor jag tryckte i mig. Men det bästa av allt - han gillade födelsedagspresenten. "Woooow!" sa han när han öppnade den.

Den lilla (vänster) var mallig för han fyllde år.

Nöjd mormor med barnbarn
free graphic for myspace
Make a wish

FÖRSTA INLÄGGET I DET NYA VARDAGSRUMMET



Sitter i vårt nya vardagsrum med vita väggar! Känns riktigt konstigt att sitta här inne och väggarna runt om kring en inte är i någon konstig orange färg.

Hur som helst så ska jag träffa min mamma nu, vet inte riktigt vad vi ska göra men mysa i alla fall. Ikväll är det träning och idag ska vi kötta riktigt hårt. PUSS

PB

Ska skita ut fem personliga brev idag är det tänkt. Inte för att jag inte vill - jag behöver verkligen ett fast jobb. Men det är svårt. Det är verkligen jättesvårt att skriva ett kick ass-brev. Men jag försöker och ett är skrivet - tog mig bara tre timmar.

MONOPOLKVÄLL


Rune

Har precis haft ett låångt telefonsamtal med min pojkvän om vad vi ska göra med kvällen. Det var många olika förslag - bland annat fika, kolla efter julklappar på Väla och bio. Men var inte riktigt sugen på något av det. Tillslut kom vi fram till det - MONOPOLKVÄLL!

Det var så ruskigt längesedan jag spelade Monopolt. Men först ska vi hem till hans syster för att låna spelet eftersom ingen av oss har det (fy skäms) och sen till Maxi för att handla lite.

TO DO

  • Fixa det sista med vardagsrummet - skrapa bort färg från golvet, sen Ajax & Parkettmedel
  • Eventuellt måla lite i badrummet
  • ✔ Träna, får bli motionscykeln med tanke på vädret
  • ✔ Duscha och så vidare
  • Pilla lite på CV:t och mina personliga brev

UPDATE: resten av sakerna blir uppskjutna till imorgon. P a l l a r inte. Vardagsrummet tog kål på mig. Men nu är sofforna, tvn och gitarrerna inflyttade. Känns konstigt att jag kan röra mig fritt på mitt rum igen.

HEIMER



Jag har en thingie för färgglada och konstiga gosedjur. Jag bara älskar dem. Mycket sötare än de klassiska nallarna, katterna och så vidare. 

Min lilla kusin fyller år på torsdag och hade därför kalas nu i söndags. Vad passar då bättre att ge honom än detta sjukt söta gosedjur? Åh, jag vill ha det själv. Så jäkla söt.

YOU GOT THAT SOMETHING


LÖRDAG:
Jag vet inte riktigt vart jag ska börja så jag bara slänger in en massa bilder. Here you go.



Min lördag såg ut som så att Faruk och jag åkte hem till hans syster och katterna, åt pizzarester, drack julmust, tittade på Harry Potter och den flammande bägaren, åt lite chips, klappade katterna och mös.

Pratade sen med Migis som berättade hur kvällens planer såg ut. Cirka två timmar senare stod jag utanför hennes port och vi gick tillsammans ner till stan och Matilda efter ett kort stopp på Petters och Pressbyrån. 



Vi hängde hos Matilda - drack vin och färgglada cider, fixade håret, åt Migis kalla pommes, skrattade och pratade en massa, provade den uppblåsbara sängen, klappade hennes söta katt (eller jag höll mig så långt borta från den som möjligt, blev allergisk bara av att kolla på hårbollen) och när klockan slog tio traskade vi bort mot Tivoli för att se Robin DJ:a tillsammans med Marcus.






Hängde på Tivoli i ett par timmar och sen fick Maria och jag för oss att göra stan på riktigt - GP, Mogwai och PL. Det blev en lite längre runda än vi hade tänkt oss, men väl tillbaka dansade vi loss till massa bra låtar med massa bra människor.





RAKADE MATILDAS KATT PÅ FÖRFESTEN


Matildas katt Sockan blev i lördags på förfesten av med sin päls. Här har ni resultatet!


HAR TYVÄRR INTE TID FÖR DIG



Jag har faktiskt inte så mycket tid för bloggen på senare dar. Men lovar att ge er en stor uppdatering, dock kommer den inte nu för jag ska sticka iväg och träna. Ska cykla dit, men nu sa pappa att det är skitväder ute och det finns inte en chans att jag hinner med bussen nu. Så jag får helt enkelt bita ihop.

Vet inte hur jag ska orka träna, för jag är helt slut efter att ha gått upp med tuppen för att gå på möte. Direkt när jag kom hem började jag måla alla lister i vardagsrummet (blir aldrig klar - evighetsprojekt) för att sen titta på Harry Potter och halvblodsprinsen. Alltså - inte mycket tid för bloggen.

NU STICKER JAG & HEIMER PÅ KALAS


BRA UTGÅNG


Ledsen tjej som ska borsta ut trassligt hår...

Jag är människa igen.
Smärtan gick över lagom till igår, då Robin DJ:ade på Tivoli. Ett inlägg om det kommer senare, för nu har jag inte riktigt tid. Ska nämligen på 4årskalas för min kusin och måste tvätta bort all dansgolvsrök ur mitt hår och öl från när rockarna i Vinylbaren vaskade. 

Det var en riktigt lyckad utgång igår, vilket syns i mitt hår - det är sjukt rufsigt. Försöker att alltid borsta igenom håret innan jag går och lägger mig, men ibland är man helt enkelt bara för trött efter en galen utgång. Så det ska jag ta tag i nu...

SMÄRTA!!!

Aldrig tidigare i mitt nittonåriga liv har jag varit med om sådan smärta. Och då har jag ändå både dragit ut tre visdomständer (varav en där bedövningen inte riktigt börjat verka) och gungat in i en vägg och slagit upp hela pannan (resulterade i x antal stygn). Men detta var fan värre.

Det var liksom en kombination av extrem smärta och illamående. 

Mår hyfsat nu, efter två Diklofenak, två Panodil och flera timmar av kel med min värmekudde. Fifan, och det värsta är att jag måste göra om det. Ska gå in i min koma igen.


Rihanna - Complicated

HALV ÅTTA HOS MIG


Blondie-Michelle

Powerwalken med Migis var nice och riktigt bra i ventileringssyfte. Följde med henne upp i lägenheten och hängde ett tag efteråt, kollade nyårsklänningar och andades ut lite. Sen gick vi ner i stan och provsmakade ost i Ostbutiken. Migis köpte en sjukt god ost.

Den gjorde mig så sugen på knäckebröd med ost att jag gick raka vägen hem och öppnade "knäckebröds-skåpet". Tomt. Neeej! Så jag skivade ost och åt det plain... Gott var det i alla fall. Stark ost är nog det bästa som finns. Okej, ska sluta tjata om ost. Men mensen gör mig sugen på så konstiga saker. Nya cravings varje månad.

Ska fortsätta titta på Halv åtta hos mig och därefter Robinson. Kanske tröstäta en och annan ostskiva, hahaha. Ska trots allt göra en jobbig sak imorgon. Usch och fy.

SLITANDE TJEJ


Bild från nyår 2009

Var på kurs tidigare i veckan och nu sitter jag och sliter med det vi gick igenom. Man tror att så fort man går ifrån kursen är allt klart, men nä nä allt efterarbete glömmer man. Och glömmer man det får man slita i efterhand. Som jag gör nu. Sucks.

Men ska möta upp Migis för en powerwalk sen. Ska bli gütt.

DÖDA MIG

Jag är så sjukt trött. Så trött att jag knappt orkar äta min tomatsoppa, som blev förrätt eftersom jag inte kan hålla mig tills fisken är klar. Jag är så trött att jag inte ens orkar lägga upp en bild. Jag är så trött att jag nästan somnade på cykeln på väg hem. Ja, ni fattar, jag är trött.

Passet idag var sjukt roligt men jobbigt. Var mycket parövningar som jag gjorde tillsammans med Therese. Ingen bra idé eftersom vi skrattar alldeles för mycket när vi ska göra övningar ihop, men kul var det. De flesta övningarna var även nya, eftersom vår tränare hade tränat med Paolo Roberto idag, så vi körde hans pass.

Ska gå och se om maten är klar för jag huuungrar ihjäl här borta!

STACKARS TÅ


Har tejpat min tåfan nu och ska strax sticka iväg på träningen.
Får se hur det går med min tå. Känner mig skitmesig när jag tjatar om min tå, men det gör faktiskt sjukt ont. Och nu var det snart två timmar sedan jag slog den. Åh, ska det aldrig gå över snart?

BAZINGA


NÄR MAN TROR ATT DET INTE KAN BLI VÄRRE


Jag tror jag har årets otursdag. Det skulle fan inte förvåna mig om jag bryter benen på träningen idag. Det hela började med att jag bestämde mig för att måla badrumsskåpet.


Städade ur hela skåpet och torkade rent. Försökte lirka upp locket på färgburken som bestämt sig för att det satt bra där. Kämpade tills mina fingertoppar matchade kanten på färgburken när jag plötsligt såg lösningen på mitt problem - EN SKRUVMEJSEL! Försökte trixa upp locket utan framgång när något helt plötsligt fick mig att minnas att pappa hade en skalpell-liknande kniv i målarbrallorna. Skar längst med locket i hopp om att få bort gammal färg som fått locket att fastna. Detta resulterar i att jag skär upp hela min tumme och nästan håller på att svimma av allt blod och tanken av att jag ska få blodförgiftning av skitiga målarsaker.

När jag väl fått tummen att sluta blöda ställer jag surt in alla saker i badrumsskåpet igen. Bestämmer mig för att fylla på vardagsrumsväggen. När jag sen ska tvätta penseln, rollern och målarbrickan ser jag ett BERG av disk i köket som vill bli diskat. När jag sen äntligen ska tvätta rollern bränner jag mig först på vattnet och inte nog med det - jag får en SPINK av metall i fingret.

När jag går ut från köket och tänker att dagen inte kan bli värre och att jag måste ringa någon och beklaga mig, då fan slår jag i lilltån i köksdörren. Smällen måste nog hörts ända in till mina grannar. Låg på golvet och kved en stund innan jag ringde Faruk som frågade om jag brutit den på skämt. Mitt svar blev: Nä, haha, det har jag ju så klart inte! Tystnad. Eller, jo det har jag nog! Helt förtvivlad.

TUR ATT DET ÄR FB IKVÄLL



Igår var det släktträff hos min käresta och jag tror jag åt lite för mycket baklava, för när jag tittade mig själv i spegeln imorse såg jag ut så här... Shit, att ett par bitar kan göra så mycket under en natt. Tur att det är FB ikväll.

JAG ÄR ORANGE



Jag har kommit fram till en sak - när jag tonade mitt hår i Loreals 415 blev det lilarött och nu när toningen börjar gå ur har jag blivit orange, eller ja i visst ljus. Speciellt utomhus och i badrum med bra belysning. Hur som helst, jag vet inte riktigt hur jag står till detta. Okej, det kan vara nice att vara orangehårig men vill ha tillbaka färgen jag hade precis när jag tonat det.

Så nu letar jag efter en färg med ungefär samma nyans. Men som sitter och som inte tvättas ur efter ett par veckor. Finns det inte, så får jag helt enkelt ta något annat. Måste färga om håret snarast, det är en sak som är säker. Chokladbrun? Blond igen? Ännu mer rödhårig? Svart?

SLÄKTTJOSAN!



Nu ska jag iväg på släkttjosan hos Faruk. Imorgon är det FB-pass igen och jag längtar konstigt nog!

TROR INTE JAG VANN FAKTISKT



Fan, jag tror jag förlorade svett-tävlingen även fast jag köttade riktigt hårt. Mitt linne var rätt löst så det syntes inte igenom, men det kändes, det kan jag lova! Får väl ha ett riktigt tight grått linne nästa gång då.

Har precis pussat min baby hejdå, så nu ska jag fortsätta måla vardagsrummet lite, sen powerwalk och sen vaxa benen. Så jävla boring, men det känns som att jag inte gjort det sen 1850. Men först - FrontierVille! Haha...

JAG SKA VINNA!


Vinnarskallen har slagit till för ikväll ska jag fan vinna svett-tävlingen som nyligen infördes. Den som svettas mest på träningen vinner. Pris? Ska diskuteras. För att hjälpa mig själv på traven har jag tagit på mig ett grått linne så det syns extra bra ;)

Lisa och Therese, vänta er sjukt mycket stryk ikväll!

WHAT'S MY NAME?


What's my name?
Rihanna ft. Drake

AWAY


Nu ska jag iväg på möte och är borta till fyra! Ikväll är det FB-pass och den som går därifrån torr ikväll ska tydligen få stryk. Jag såg ditt inlägg Therese men hinner inte svara för tittade på klockan och tydligen är den tio i ett! Jag ska vara på mötet ett! HAIJ!

FARSDAG

Idag är det farsdag och det har firats genom att vi först var på kyrkogården och tände ljus, sen åkte vi och köpte vit grundfärg till vardagsrummet, blev lite presentöppning och sen började vi måla. Är helt slut efter att bara ha målat halva vardagsrummet! Och imorgon eller på tisdag fortsätter galenskaperna.


Så här såg väggarna ut innan. Färgen var tydligen populär på nittiotalet berättade pappa, haha.






Vitt blev det och nu ska vi bara välja ut en bra vardagsrums-färg.


Blev med bas. Gitarrerna kunde inte vara kvar i vardagsrummet när vi målade så några stycken fick flytta in hos mig, nu ska jag bara flytta bort två stycken från min säng så jag kan sova.

MIN LÖRDAG MED ANTONIA


När Antonia var på ingång var jag tvungen att spana genom fönstret för att hon inte skulle cykla förbi huset. Passade samtidigt på att fota och andas in lite frisk luft - kattluften tog kål på mig och jag hade utslag i hela ansiktet och på bröstet. Tacka gudarna för att Antonia kom till undsättning med medicin.


Den svischande lilla lysande saken på vägen är Antonia som cyklar i raketfart, HAHA! Får mig att tänka på när Antonia skulle köra iväg på sin vespa utan varken hjälm eller att ha låst upp mopeden. Kan fortfarande se henne rusa fram sitt snabbaste med håret rätt ut i luften. Aldrig skrattat så mycket!

Gick ner och mötte henne för att sen dra oss mot Hemköp för att inhandla bland annat dipp, nappar och hockeypulver. Allt som behövs för en lyckad kväll + vin och ett par virriga tjejer.


När vi kom tillbaka till lägenheten satte jag genast Antonia i arbete. Hon fick hacka alla grönsaker och jag gjorde det viktigaste - blandade dippen.







Sen satte vi oss och mös i vardagsrummet, lekte med katterna och gossipade lite samtidigt som vi försökte hänga med i Pensionärsjävlar.


Faruk kom tillbaka till lägenheten och vi kom fram till att kvällen definitivt inte var slut än, men vi kände att majoriteten för vinkvällar aldrig får vara killar. Så vi tog vårt pick och pack och stack hem till Antonia istället. Snackade lite med hennes föräldrar och Joakim innan vi satte oss i Antonias flickrum (hon har ju flyttat från Helsingborg så hon bor hos sina föräldrar när hon är här) och drack vin och pratade hur länge som helst.






Man kommer på väldigt smarta uppfinningar runt 1.30 på natten som inte alls verkar lika smarta dagen efter.

Antonia hade sjukt rena strumpor.


MIN LÖRDAG

Hade världens mysigaste lördag. Vaknade upp i Tågaborgs skönaste säng med Helsingborgs bästa kille och två myssugna katter. Efter lite mys blev det frukost och efter frukosten lite mer mys. Låg i soffan hur länge som helst och hade det riktigt bra.


Det blev dags för en sen lunch innan Faruk skulle iväg och träffa några polare. Så vi gjorde egna pommes och åt nuggets till. R i k t i g t bra lördagslunch.








Rune och Pentis sov nästan hela dagen. Det hade jag också gjort om jag hade varit uppe och busat HELA natten. Men min fredagsnatt blev inte speciellt sen - efter jag varit barnvakt åt kiddosen åkte jag till Antonia för att umgås lite (nej, det sjukt långa telefonsamtalet tidigare på kvällen räckte inte. Jag ville ha mer Antonia!) och träffade sen Faruk som hade ätit middag och druckit öl med sina killkompisar.


Detta är Rune. Pentis är på bilden ovan.

RUNE



Hade en asbra kväll med Antonia igår och idag mår jag som jag förtjänar. Jäkligt trött och slow. Men har trots det varit väldigt produktiv och duktig. Berättar mer sen, ska göra te nu.

RIHANNA - I LOVE THE WAY YOU LIE PT 2



PHOTOBOOTADKATT.

Sitter just nu och tvångsmyser med Rune i soffan och nu kom andra kissen Pentis också, men han blir inte photoboothad idag. Snart kommer Antonia hit så jag tänkte att jag skulle byta om och slänga på mig lite smink. Egentligen borde jag nog diska lite efter lunchen också så hon inte tror att jag är en lortgris, men äh vem försöker jag lura egentligen? Vi har känt varandra tillräckligt många år för att hon redan ska ha klurat ut att jag är en lortis.

MYSLÖRDAG

Är nu hemma hos Faruks syster och myser med katterna som vi passar. Sitter vid en mac så det tog mig typ flera minuter att logga in på blogg.se för jag kunde inte klura ut hur man gjorde @... Är riktigt trött eftersom katterna inte lät oss sova alls mycket inatt, så ska försöka få en powernap strax.

Men först måste jag hem och hämta allergitabletter och nässpray för jag är allergisk mot katterna. Hur man nu kan vara allergisk mot nakenkatter...

Hur som helst så kommer Antonia hit på vinkväll och mys med kissarna. Hon hade tydligen en massa att berätta. Men nu måste jag röra på mig!

RUNE ÄR SÅ JÄVLA SÖT!


FUCKIN' FREEZIN'





Regnet har piskat mina rutor hela natten ända sen igårkväll och jag bävar inför när jag ska sätta min fot utanför dörren. Först ska jag luncha med pappa och sen zumba med Therese och Migis och ikväll ska jag vara barnvakt. Efter barnvakteriet måste jag möta upp Faruk för att hämta nycklar så jag kan komma in i lägenheten och mata katterna. Vill. Inte. Gå. Ut.

KLAPPA HÄST



När Therese och jag var ute och gick innan hittade vi några söta hästar som vi stannade för att klappa och mata med gräs, även om vissa var sjukt kräsna. 

Faruk var här innan i knappt en timme innan Jakob ringde så han var tvungen att dra. Nu kan jag inte somna för jag började titta på en film på sexan och nu försöker Antonia och jag styra upp några saker vilket inte går så jättebra, haha.

BRA TORSDAG


Jag och Therese på H&M igår när vi provade nyårsklänningar.
Thereses bild. Observera min prova-klänning-lösning; dra ner brallorna istället för att ta av dem.

Idag har jag hängt med min Therese som tydligen var sjukt glad över att jag messade imorse. Vi har mest softat, skrattat åt vissa som är för jäkla töntiga, varit på Net on Net och Posten och hämtat paket. Sen skjutsade hon mig hem i stormen.

Snart kommer min baby hit och ger mig en godnattpuss innan han ska iväg på FIFA-kväll och jag ska lägga mig efter Robinson. Känner mig lite hängig nu igen så ska försöka sova bort det.

FARSDAGPRESENT ÄR SVÅRA GREJOR

Igår åkte Therese och jag ut på Väla för att leta farsdagspresent och nyårsklänning. Vet inte hur många klänningar vi hade i provrummet ett tag... Tess hittade en riktig Tess-klänning och jag hittade ett tight fodral som man knappt kan sitta i (köpte den inte nej).

Sen var vi på jakt efter farsdagspresent - det svåraste.
Hon hade hittat jättefina muggar några dagar tidigare i en ny affär som var väldigt clean och stod PAPPA på sidan. Självklart var de slut så vi fick panikleta något annat. Tillslut hittade vi båda saker till våra pappor som är väldigt svåra att ge presenter till och förhoppningsvis blir det bra.

Sitter just nu hos Faruk som är på jobb och jag som var så trött imorse fick sova kvar. Men blir strax upphämtad av Therese för lite bus.

I CHANGE SHAPES JUST TO HIDE IN THIS PLACE


There was a time when my world was filled with darkness, darkness darkness.
Then I stopped dreaming, now i'm supposed to fill it up with something, something, something.

FARSDAGPRESENT?



Har precis legat i soffan och tittat på Get him to Greek. Helt okej film som fick mig att skratta rejält ett par gånger trots mitt tillstånd - tippar på feber inom ett par dar. Sucks.

Therese undrade om jag ville med till Väla och titta på nyårsklänning samt farsdagpresent (farsdag på söndag, glöm inte!). Har dock inte bestämt mig än. Ska ta en powernap nu och sen skulle hon ringa när hon var på väg.

Natti, natti!

FOTBAD


Har badat fotbad för att få upp värmen lite och gud, det var helt underbart! Blev dock lite mycket bubblor i slutet, haha.

TRÄDGÅRDSTRÄD


Detta trädet står på vår gård och det är så himla fint på kvällen när det är upplyst. Finns ett ännu finare träd, men det har tyvärr tappat nästan alla sina knallröda blad.

Jag vet inte riktigt vad som händer med mig - fick hyfsat ordentligt med sömn inatt men är fortfarande trött och känner mig jättehängig. Nästan så att, äeh jag vill inte ens säga det egentligen... Men det är nästan så att jag känner mig lite sjuk. FAN OCKSÅ! Jag har varken tid eller lust att vara sjuk nu.

Ska proppa mig full med c-vitaminer och ikväll ska jag se Desperate Housewives som jag redan sett. Imorgon ska jag upp tidigt för att gå på möte.

MAJAS FÖDELSEDAG: "RINGER DET PÅ DÖRREN?"


Någon gång på kvällskvisten började Majas gäster anlända och vi det bjöds på mousserande. Här ser ni också bordet som Majas hund höll på att välta och alla glas som höll på att trilla i golvet när hon kröp under bordet.


Hon fick en massa födelsedagspresenter och kunde inte riktigt bärga sig utan öppnade dem direkt. På bilden öppnade hon min och Thereses present - bh och matchande trosor och "sovögonbindel". Maja tänkte dock genast i snuskigare banor...


Ett spel från Erica som blev väldigt populärt några timmar och x antal glas senare.


Maten var helt sjukt god - lax med pesto och ost, saffrans-couscous med bland annat zucchini och broccoli, sallad med päron i och pastasallad med bland annat pesto och basilika.


Efterrätt - vanilj- eller chokladglass med hallon och mango.


Efter middagen provade vi Majas spel hon fick av Erica - Sanning eller konsekvens - gold edition och på bilden får ni se Maja och Erica in action, haha.


Cosmos på stan.


Alternativt cider!


Sen drog vi till Tivoli och dansade loss. Det var en sjukt rolig kväll och jag hade kunnat fortsätta fira i flera dagar om det hade behövts!

MAJAS FÖDELSEDAG: FÖRBEREDELSER

Majas födelsedagsfirande i lördags började med att Therese och jag åkte ut på Väla för att fixa lite saker inför kvällen, bland annat present till födelsedagsgrisen. Therese hade varit sängliggande pga feber i veckan, så det var enda chansen vi fick. 

Hängde hemma hos Therese ett tag och kollade på en massa sjuka videoklipp hon spelat in med sin gamla kamera. Garvade en jäkla massa och packade sen ner våra saker för att gå över gatan och hem till Maja.


Fick varsin efterlängtad kram av Maja och sen började förberedelserna. Sminket skulle fixas, håret skulle lockas/plattas/sättas upp och kläderna skulle på.


Sen skulle maten lagas och bordet dukas (okej, lögn - Maja hade redan gjort det).




Men ljusen skulle tändas och jag skulle dokumentera det. Said and done! Här har vi första ljuständaren Therese.




Mellan alltihopa skulle det lekas lite med Majas hund Molly också. Som för övrigt höll på att välta hela vardagsrumsbordet fullt med glas. Klump-Molly var i farten!



OKEJ EN BILD DÅ


Här får ni en bild på mig och Maja från igår.
Men NU måste jag verkligen sticka.
<3

SÖNDAG

Gårdagen var SÅ rolig och det var verkligen skitlyckat! Hinner inte skriva så mycket nu eftersom jag ska iväg och handla strax och direkt efter ska jag jobba för HD, sen se matchen alla talar om på Olympia och sen eventuellt jobba lite till.

Ikväll blir det nog film med Therese och Maja! Men nu måste jag sticka.

MORNING MORNING



Efter att, typ, ha fått en god nattssömn (visst, det är fint att bo i stan men inte alltid jätteuppskattat en fredagskväll när man själv försöker sova) och en däremot mycket godare frukost ska jag försöka få tag på min krigskämpe Therese.

Fick ett knepigt SMS av henne innan på frågan Är du vaken? varav svaret löd Swmaqt. Antar att hon försökte skriva snart. Vi ska i alla fall på hemligt uppdrag och sen hem till Maja för uppfräschning inför kvällen och sen kommer alla andra för fördrinkar, mat och en lång festnatt!

TRE BILDER FRÅN KATASTROFKVÄLLEN

Hittade precis hemska bilder från Halloween på Facebook, om någon så mycket som tänker tanken på att tagga mig på dem... Vissa var dock inte lika farliga, så de kan jag bjuda på här.


Högst upp i typ mitten står jag i vitt, Faruk i orange och Therese i svart. Vet inte om ni ser Tess händer men eftersom hon var Catwoman gick hon runt och klöste i luften hela kvällen och blev så van vid det att hon gjorde det dagen efter också, haha. 


Eftersom Faruk var brandman blev hans hängslebyxor hela tiden uppknäppta... Men där kom jag som räddaren i nöden och knäppte brallorna hela jäkla tiden, hahaha.


Sist men inte minst - världens bästa bild på Robin i den röda ringen. HAHAHA!

MAJA KOMMER ÄNTLIGEN HEM


Älskade Maja och jag i somras, jag är snyggingen i bakgrunden och Maja i lila brillor i förgrunden.

Maja, som har flytt Helsingborg för att söka lyckan i Exeter, England, kommer äntligen hem för en jäkla dunder 20 årsfest! Imorgon samlas alla vi som längtat efter Maja hemma hos henne för att dricka champagne i våra finaste partyblåsor, slå klackarna i taket och sen dansa natten lång.

JAG HAR SAKNAT DIG SÅ JÄKLA MYCKET  

IKVÄLL MYSER JAG MED MY LOVE




MEGAN FOX


Megan Fox är en av de snyggaste varelserna som går runt på denna jord.


SKYPESJUKAN


Somnade med Skype på...


Tror jag har fått Skype-sjukan eller något. Eller nä, jag är hundra på att jag har fått sjukdomen. Igår Skypeade Faruk och jag i 8 timmar, eller ja... vi somnade med det på. 

Kom precis hem från ett sjukt bra, givande och pushande möte. Nu jäklar! Kanske har jag äntligen kommit fram till vad jag vill syssla med i livet? Förhoppningsvis. Så ska researcha lite på nätet nu.

DESPERATE HOUSEWIVES



Ska strax sätta på det nyaste DH-avsnittet och kanske till och med poppa popcorn! Men först ska jag bara avsluta samtalet med Antonia, om jag kan slita mig dvs... När man väl får sin tid över Skype med Antonia utnyttjar man varenda minut.

DETEKTIVJOBB

Yogan var skön och avslappnande, det enda som var jobbigt var att både fötter och händer gled runt på mattan. Annars var det mest mysigt.

Har precis gjort tonfiskpasta (Migis recept, asgott) och sitter och pratar med Antonia om Halloween. Tydligen har det kommit fram ännu mer saker som hände. Saker som jag inte alls trodde och jag kan verkligen inte greppa det. Så jävla hemskt. Och förhoppningsvis ska vi - aka detektiverna - gå till botten med detta.

YOGA

Ska cykla och möta upp Migis nu för vi ska på yoga! Första gången i hela mitt liv jag ska på ett yogapass. Faruks mamma har försökt lära mig lite i deras vardagsrum, men jag är så dålig att det är pinsamt. Därför ska det bli spännande att se hur det går idag.

Wish me luck...

SÖNDAGENS MATCH

På söndag ska jag jobba på HIF innan matchen och sen har min moster lyckats fixa sittplatsbiljetter så jag får lite kvalitetstid med världens bästa moster också.

Det var längesedan jag var på fotboll. Ända sen förra säsongen då jag var på varenda match eftersom jag jobbade på matchdagarna. Så det ska faktiskt bli riktigt roligt. Kallt, men roligt.

BROWNIES


Igår gjorde vi brownies som blev hur goda som helst!
Har aldrig gjort det innan men de blev faktiskt riktigt bra, formen var lite stor bara så de blev rätt tunna men smakade lika bra för det. Sen fick jag 40 minuters massage för jag hade sjuk träningsvärk i skuldrorna och resten av ryggen. Bäst!

Har hela kylen full med brownies nu så är det någon som vill komma och hjälpa mig att äta upp dem är det bara att säga till!


love you

TISDAG


Jag dör!!!

14.51 satte jag mig på cykeln och kämpade mig upp för halva Bergaliden men när det började bränna i halsen insåg jag att det inte var värt att ta ut sig i början.
Mötte en rosa Migis vid lasarettet och tog världens omväg till gymmet i ett fruktansvärt regnväder kombinerat med blåst och halka. 

Fram kom vi och snabbt gick det trots omvägen. 

När vi kommer dit är salen helt tom förutom instruktören - som visade sig vara en gammal idrottslärare till oss - och två damer. Vi började hoppa runt och det var rätt lame till en början men sen började det kännas och trots att min koordinationsförmåga suger rumpa var det skitroligt. Det var inte lika tufft som FB-passen men jag kommer definitivt varva de tuffa passen med detta.

Efter passet kom det fram en jättesöt dam som hade stått och tittat på oss genom glasrutan - hon kom fram och berömde oss en massa och tyckte vi hade varit superduktiga. Själv tyckte jag att vi sög på vissa övningar men hon var så gullig och jag blev helt varm i hjärtat.

Sen cyklade vi en betydligt snabbare väg hem med nedförsbacke. Har precis ätit lax och sitter nu i soffan helt utslagen. Trött tjej och lång inlägg.

HALLOWEENOUTFIT

foto0143 (MMS)

HALLOWEENOUTFIT


TRÖTT TJEJ

Blir strax upphämtad av Therese, vi ska iväg och köra ett FB-pass (egentligen heter det Fat Burner, men det är så lökigt att jag i fortsättningen kommer skriva FB). Förhoppningsvis är vi inte helt döda efteråt för vi ska nämligen träffa Antonia och ha myskväll. 

Är så trött att jag inte ens vet om jag kommer palla ta i på passet idag. Fifan. Men vet att det kommer vara värt det efteråt. Ska gå och peppa lite nu... Wish me luck!

TESS HALLOWEENBILDER


Ballerina & Catwoman


Catwoman blev hungrig!


Trött brandman och ballerina


Läskiga och blodiga typer


Antonia var så jäkla läskig!!!


Nörden & Catwoman


20-tals tjejer


HAHAHA!


Nörden & Ballerina


Halloween slutade på donken, haha. Och nej mitt bröst blöder inte utan det är fejkblod från alla monster jag kramade!

RSS 2.0