MIN LÖRDAG MED ANTONIA


När Antonia var på ingång var jag tvungen att spana genom fönstret för att hon inte skulle cykla förbi huset. Passade samtidigt på att fota och andas in lite frisk luft - kattluften tog kål på mig och jag hade utslag i hela ansiktet och på bröstet. Tacka gudarna för att Antonia kom till undsättning med medicin.


Den svischande lilla lysande saken på vägen är Antonia som cyklar i raketfart, HAHA! Får mig att tänka på när Antonia skulle köra iväg på sin vespa utan varken hjälm eller att ha låst upp mopeden. Kan fortfarande se henne rusa fram sitt snabbaste med håret rätt ut i luften. Aldrig skrattat så mycket!

Gick ner och mötte henne för att sen dra oss mot Hemköp för att inhandla bland annat dipp, nappar och hockeypulver. Allt som behövs för en lyckad kväll + vin och ett par virriga tjejer.


När vi kom tillbaka till lägenheten satte jag genast Antonia i arbete. Hon fick hacka alla grönsaker och jag gjorde det viktigaste - blandade dippen.







Sen satte vi oss och mös i vardagsrummet, lekte med katterna och gossipade lite samtidigt som vi försökte hänga med i Pensionärsjävlar.


Faruk kom tillbaka till lägenheten och vi kom fram till att kvällen definitivt inte var slut än, men vi kände att majoriteten för vinkvällar aldrig får vara killar. Så vi tog vårt pick och pack och stack hem till Antonia istället. Snackade lite med hennes föräldrar och Joakim innan vi satte oss i Antonias flickrum (hon har ju flyttat från Helsingborg så hon bor hos sina föräldrar när hon är här) och drack vin och pratade hur länge som helst.






Man kommer på väldigt smarta uppfinningar runt 1.30 på natten som inte alls verkar lika smarta dagen efter.

Antonia hade sjukt rena strumpor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0