SHOES ARE A GIRLS BEST FRIEND


Köpte nya skor förra veckan som jag bara älskar.

Idag skulle jag egentligen träffat Majas pojkvän Chris, men eftersom jag inte har min mobil vid min sida 24/7 missade jag tusen samtal från både Migis, Maja och Therese. Men ska antingen träffa dem ikväll istället, eller imorgon.

Ska hoppa in i duschen nu efter att ha varit ute och joggat, åh världens mest efterlängtade dusch!

Jag d.ö.r. på min pojkvän. Så söt, så bäst och åh så kär jag är.

Blir upphämtad av honom nu, sen blir det en massa mys. Imorgon blir vi sambos i ytterligare en vecka. Det går bra nu.


VÄLDIGT GULA MUFFINS



Igår gjorde jag väldigt gula muffins - glömde att karamellfärgen inte droppade när man hällde så frostingen blev ovanligt gul. Men lika god var den för det. Mina muffins är nog de bästa i världen.

NYTT


Sängkläder


Hjärtformad stekpanna


Nagellack som jag trodde skulle vara lite mörkare och utan skimmer...


Bobby's schampo & balsam - måste tillägga att de kostade 10:- på Ullared medans de tar 72:- styck på MAXI



Serveringsfat som jag ska använda till hårspray etc


Telåda som jag ska använda till mitt smink

Ljus + platta

Tunika

Muffinsformar

Mineralfoundation

+ lite annat.

TESS BILDER FRÅN ULLARED







1&2. Vi började med lite boxning.
3. Trött Michelle och nöjd Maja.
4. Sexiga tjejer på erotikoutleten, haha.
5&6. Thaibuffé!

Detta var Tess bilder från vår lilla roadtrip!

10 ½ TIMMARS SHOPPING








Igår var jag som sagt på Ullared med mina tjejer och vi shoppade i sammanlagt 10,5h!!! Efter Ullared blev det en liten snabbis in på Familia för lite skoshopping (för alla tre). När jag kom hem packade jag upp alla saker och däckade i sängen direkt.

Det var en riktigt rolig dag trots att vi duschade ofrivilligt x antal gånger i störtskurarna, nästan blev påkörda av alla kundvagnar och som grädden på toppen - nästan blev bortblåsta från motorvägen.

GETINGFÄLLA




När pappa och jag lunchade i fredags satt vi på uteserveringen, och några bord bort stod ett glas med fanta som kryllade av getingar. Det var så jäkla vidrigt!

SHOPPING GÅNGER TUSEN


Bilden är från när Tess och jag mös på Gröningen en varm sommarkväll. Åh, kommer sakna sena sommarkvällar.


Har en massa att berätta och en massa att visa, men just nu städar jag till Rebound som jag hatkärlekar (jag vet, men vad ska man göra?).

Har varit på världens shoppingrunda med Faruk idag och den sög musten ur mig. Vi shoppade dock inte till mig för en gångs skull - fick nog igår när jag var på Ullared med tjejerna - men det var riktigt ovant att känna sig som killen som bara hängde med.

Tvingade verkligen mig själv att INTE kolla in Acnes höstkollektion.
Dog lite när jag kollade, men slet mig ändå. Gav mig själv en klapp på axeln för det.


JAG LEVER

Hej hej hej!

Jag lever, tänkte bara säga det. Har flyttat hem nu igen och bor hemma i en vecka tills jag flyttar till min mosters hus som jag ska passa när de är i Egypten. Så känner ni för att göra mig sällskap är det bara att ringa!

Ska iväg och handla lite mat nu, sen ska jag slänga mig i min säng som jag inte sovit i på en månad och njuta av att jag har ett helt nystädat rum (ny dammsugare gör att man finner städlusten). Sen kommer det en massa bilder antingen idag eller imorgon.

KVÄLLSFIKA

Igår kvällsfikade jag med Erica i flera timmar, vi pratade om allt mellan himmel och jord och det var otroligt härligt. Tycker det är så himla tråkigt att hon ska lämna oss för Stockholm bara... Men vi ska ses på fredag igen, blir en liten mini-utgång då.

Nu ska jag äta frukost och sen har jag några ärenden att göra och ett möte att gå på. Oj, kände mig precis tio år äldre.

Och idag tänker jag på Egon lite extra, extra mycket.

TRETORN






Har så jäkla mycket problem med bloggdesignen att jag snart blir tokig. Radavståndet existerar knappt, hur får jag tillbaka mitt stora radavstånd? Åh.

Hur som helst, sprang rätt in i skoaffären och köpte ett par gummistövlar efter jag varit på KICKS. Var helt genomblöt och ett par gummistövlar sitter rätt fint i regniga Sverige.

Så nu ska jag springa ner till stan i mina gummistövlar och möta upp världens bästa Erica för en fika.

BARE MINERALS







Efter barnpassningen gick jag inom KICKS för att köpa nytt i.d-smink
, då mitt är slut (startkitet räckte sjukt länge, nästan ett år). Skulle välja en annan nyans då min var alldeles för ljus, även på vintern, fick blanda med den mörkare i startkitet för att det skulle bli rätt nyans.

Tjejen på KICKS var supersnäll och hjälpte mig att hitta en som var helt perfekt! Medium beige blev det.

BARNVAKT



Idag har jag varit barnvakt åt söta Olivia. Vi har målat, handlat frukostbullar, spelat spel och tittat på massor av barnprogram.

Hon är världens sötaste unge och när jag skulle gå efter lite mer än fem timmars passning vägrade hon släppa mig och ville att vi skulle fortsätta leta med hennes dockhus. Världens bästa unge.

EGONMIX

graphic myspace at Gickr.com

Söta, söta Egon!

Är vrålhungrig och snart blir det äntligen äntligen kvällsmat!


FEELING SICK


Rune har de finaste ögonen jag någonsin sett. Ser ut som planeter och jag kan inte sluta stirra.


Sitter i soffan och mår dåligt över programmet som går på trean nu - Generation Fett. Samtidigt mår jag bra över att jag var ute och powerwalkade innan med lite jogging i slutet. Men samtidigt mår jag dåligt över att jag inte joggade mer, speciellt nu när jag tittar på de otroligt tjocka människorna på TV. Fifan.

 

Baby är i andra lägenheten för att vattna blommorna och när han kommer tillbaka ska vi äta sen kvällsmat. Sen lite kvalitetsmys.


MIXED DAYS

De senaste veckorna har min bästa och jag provat på sambo-livet, då vi har passat lägenheter. Först hans föräldrars och sen hans syster, där vi fortfarande bor.


När det var reunion för TF4+Mini hade min tillfälliga sambo sina killkompisar här. Och så här såg han ut när jag lämnade honom. Tror han var rätt nöjd.



Massa mys med katterna Rune och Pentis.



Någon dag hade vi myskväll med våfflor, glass och bär!

BYE BYE ERICA & AMANDA







I lördags var det avskedsfest för Erica och Amanda.

Började med bål och massa salta pinnar och annat hemma hos Erica. Vid halv tolv gick vi ner i stan och tog en öl innan vi gick vidare mot Tivoli för massa dans. Kvällen avslutades på donken med hälften av vårt entourage för att gossipa om det som hände när vi tappade bort varandra. Väldigt smaskigt om man säger så.

Sen kom världens bästa och hämtade upp mig för att gå hem hand i hand.

BILDERNA FRÅN VÅR REUNION










Här kommer äntligen bilderna från vår reunion första fredagen i augusti.

Det var en sjukt bra kväll som först började med mat, fika, kaffe, te och mys på Mezo.
Fortsatte till Docken för rosé och sen Hampan för en öl. Därefter var det Tivoli som gällde och väl där blev det inte riktigt så mycket dans som vi tänkte oss. Men det var en sjuuukt bra kväll!

TF4 + Mini <3

AVSKEDSFEST

Igår var det avskedsfest för Erica och Amanda som lämnar Skåneland för Stockholm & Värmland.


Det blev bål, dans, prat, minnen, gossip, vin, alldeles för mycket salta pinnar och nötter hemma hos Erica. Sen en öl ute innan vi gick bort mot Tivoli för att dansa loss (och tappa bort varandra, men det hör till).

 

Kvällen slutade med en tripp till McDonalds och för att hälsa på den slitande Olivern som alltid ger en personalrabatt! Sen kom världens bästa pojkvän och mötte upp mig för att gå hem tillsammans.

 

Faruk och jag ska snart äta pizza. Mmm, just nu är han och hämtar pizzorna. Sjukt lyxigt! Sen ska vi mysa sönder för det är så man njuter av söndagar bäst.


AVSKEDSFEST FÖR ERICA & AMANDA.


Detta var den mest charmiga bild jag kunde hitta på Erica och mig ;)


Ikväll är det avskedsfest för världens bästa Erica och Amanda! De flyr nämligen Skåne nästa vecka och därför ska vi göra denna kvällen oförglömlig. Först förfest hos Erica och sen blir det antagligen Tivoli. Precis som på en gamla goda tiden.

 

Om det bara kunde sluta regna och åska någon gång... Passade på att gå ut och gå när det var uppehåll tidigare idag, kom dock bara ett par kilometer innan det började pissregna samt åska och blixtra. Ville bara hem så gjorde det dummaste - började springa.

 

Så, om det bara kunde sluta regna hade det varit roligare att ta sig till Erica sen. Kvällen lär bli fantastisk oavsett!


Vi myser och har det rätt bra efter en dag...

foto0101 (MMS)

Vi myser och har det rätt bra efter en dag i domsten.


M.E.

Skulle gå igenom alla tusen olika förfrågningar på Facebook. "Nej, jag vill inte gå på Tempel imorgon. Nej, jag vill inte bli vän med Cristina Pransia. Nej, jag vill inte till Tivoli på fredag, eller jo kanske. Nej, jag vill inte på 'typ en festival' den 20e augusti. Och ja, jag ska hjälpa er att hitta en lägenhet."

Oj.

Till minne av Matilda Elmfors.
Samtidigt började Howie Days Collide spelas ur högtalarna. Jag bara mindes allt. Det slog mig så jäkla hårt. Bilder, fina minnen, jag blev helt tom och kände hur det blev varmt på min kind.

Detta är så jäkla orättvist och fan vad jag saknar dig.
Varför, varför, varför i hela friden skulle detta hända? Varför skulle du vara där just DÅ och varför åkte ni dit just DÅ och varför hände det som hände?

Det är svårt. Det är väldigt svårt just nu.

HOME


MISS YOU.



Försökte precis mobilblogga, men det funkade inte... Det var supermysigt igår i alla fall och Antonia fullkomligt ÄLSKADE katterna. Helt otroligt eftersom hon avskyr katter i vanliga fall!

Just nu saknar jag min pojkvän lite, bara för vi inte myst på länge. Katterna kräver en jäkla massa uppmärksamhet och sen har vi alltid saker för oss på kvällarna när båda är lediga.


Men ska snart komma på andra tankar, för om ett par timmar ska Antonia och jag ut till Migis och mysa med henne och vovven.

EGON BABY.

Mötte upp Migis för en morgonpromenad med hennes hund Egon idag och sen mys i parken. Antonia joinade och sen har vi bara myst hela dagen. (Migis bild på Egon förresten)

Sitter i lägenheten med de två sovande katterna och väntar på att Antonia ska komma hit så vi kan mysa ner oss i soffan och snacka. Ska bli riktigt mysigt, senare ikväll kommer min babe hit.

Tycker förresten om Tele2 igen (även om jag aldrig berättade det för er) för de reducerar min räkning så jag inte alls behöver betala så mycket som min räkning sa. Fy för surf i mobilen utan surfpaker, säger jag bara!


GIRLS NIGHT OUT.


En gammal bild på Jenney och mig från gymnasiet.


FREDAGENS FESTLIGHETER: I fredags hade jag en date med mina tjejkompisar. Hela TF4+Mini var samlade!

Vi började med kaffe, mat, fika och prat på Mezo. Fortsatte med rosé på Docken, sen öl på Hampan och slutligen dans, shots och mer öl på Tivoli.

Även om vi tappade bort varandra lite ibland var det en himla trevlig kväll och bakfyllan dagen efter var så värt det. Bilder kommer!

FÖLJ MIG MED BLOGLOVIN'

FÖLJ MIN BLOGG MED BLOGLOVIN'

RSS 2.0