VIPKVÄLLERNAS VIPKVÄLL

LÖRDAGEN: Vipkvällernas vipkväll.

Det hela började hemma hos Robin där det var mys och klädväljande. När klockan hade tickat ett tag begav vi oss till Markus där det var tänkt att vi skulle förfesta. Earth Hour hade precis börjat och det var släckt i hans lägenhet. Vi antog att det var på grund av EH. Vi plingade och plingade, men ingen öppnade. Till slut visade det sig att de befann sig på andra sidan stan, så vi cyklade hem till mig i racerfart. Tips: Om ni ska välja att bli skjutsad av Migis och Robin så välj den sistnämnda. Sorry Migis, men sin syrra cyklar så fort att cykeln svajar på grund av farten.

Förfestade hemma hos mig med en egengjord dans/kasta fotbolls-lek.
När systrarna skulle till Tivoli och förbereda sig inför kvällens DJ:ande drog Mathilda och jag till Mogwai och mötte upp Markus, Pahlén, Philip, Simon och Helena. Alltså de som vi skulle träffa i den tomma och släckta lägenheten. 

När klockan blev elva knatade vi bort till Tivoli för att se när systrarna spela och dessutom fick vi ett vipbord som vi satt vid. De kickade ass och vi hade skitkul. Vid halv ett drog Migis och jag till nästa vipbord hos Therese där det var tjugoen stycken fotbollskillar, varav en var min gamla klasskamrat Hannes. Vi hade asroligt därinne och allt var galet. Kändes som vi hängde där nästan hela kvällen. Asgött att träffa min Peppi därinne också! Se henne in action, i dubbel bemärkelse!

Vid två drog jag dock hem. Hade tappat bort de jag kom dit med och var jättetrött, så blev uppmött av min babe som jag inte träffat på en miljon år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0