MIN DAG I 309 ORD


Igår hade jag en svag dag som slutade riktigt bra.


Vaknade av gråa moln och en lätt ångest och ville helst av allt bara stanna kvar under täcket.
Tog mig i kragen trots allt och hoppade in i duschet för att tvätta mitt smörhår och gjorde allt i slowmo-fart för att missa tåget. Missade det inte, och väl framme i Lund gjorde jag allt för att komma för sent till föreläsningen så jag skulle få en dålig anledning att åka hem igen. Jag kom i tid, men föreläsningen/lektionen var totalt värdelös så Oki och jag bestämde oss för att dra till ett fik istället och luncha/fika.

Hittade ett supermysigt fik, Coffee Point, åt sjukt god räksallad och drack sen en laktosfri varm choklad. Ska prova att vara laktosfri denna veckan för att se om min mage blir mindre svullen då. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och det känns som vi hann igenom en hel del på de två timmarna vi satt där.

Gick i lite affärer och letade efter härliga ansiktsbehandlingar. Kom till en klinik där vi fick ringa på ringklockan en miljon gånger innan de öppnade och sen när vi väl blev insläppta var det ingen där. Så där stod vi i en lokal med hur många lyxprodukter som helst, men ingen som hälsade oss välkomna. Bra service.

Gick in på Lunds bok & pappershandel och hittade Högläsaren (boken har filmatiserats som The Reader), köpte den till pappa eftersom han letat efter den. Mötte upp min fina pojkvän, tog tåget hem och läste lite anteckningar tillsammans. När vi kom hem drog jag på mina träningskläder och drog till gymmet för att köra Body Pump och han sov sött i min säng när jag kom hem. Gjorde mat, tittade på Halv åtta hos mig, Jackass 3D och jag trodde jag skulle kräkas.

Ändå helt okej dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0