MAT- OCH SOVKLOCKA


MAT- OCH SOVKLOCKA: När jag pluggar glömmer jag lätt bort att äta, vilket leder till blodsockerfall i slutändan (inte bra) så därför får jag sätta larm på när jag ska äta. Jag vet, det låter jättelöjligt men det är sant.

Det är ofta när jag pluggar att jag väntar med frukosten i ett par timmar tills jag är jättehungrig och då är den onda cirkeln igång. Eftersom jag äter så dåligt och skjuter hela matschemat med ungefär fem-sex timmar försöker jag också hitta små kickar, till exempel då godis eller vad-jag-än-hittar-i-kylskåpet-som-går-ultrafort-mat.

Därför ställer jag nu larm på när jag ska äta och försöker göra det med jämna mellanrum. Har precis gjort tomatsoppa à la Kanita, dock med några justeringar eftersom jag inte hade allt hemma så jag mixtrade i lite andra saker också. Det luktar hur gott som helst i hela lägenheten!


Kommentarer
Postat av: Kanita

Åh, vad spännande :) Hur smakar det ? Smaklig måltid!

2011-03-21 @ 17:44:07
URL: http://kaanita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0