FREDAG; EN BILD I TIMMEN

7.03 blev jag väckt av en söt liten unge som kom in i mitt sovrum och sa "Jag är vaken nu!" och var superlycklig över det. Från nedervåningen hörde man den äldsta skramla med tallrikar och diverse frukostsaker. Barnen var hungriga och jag hade inget val mer än att gå upp...

Så nerför trappan gick ett litet irriterat morgonmonster men blev lite varm när jag såg att den äldsta hade dukat fram allt det som står på bordet (förutom teet, det hade jag gjort själv).

8.36 Starwars och jag somnade nästan i soffan.

9.04 blev de trötta på Starwars och ville istället se Hajar som hajar.

10.28 Flushed away blev det tredje filmen. Sjukt hur mycket film ungar kan se? Och det är samma filmer gång på gång.

10.58 gick den äldsta ner i källaren för att spela tv-spel.

11.22 "lagade" jag lunch.

12.02 Hungriga barn, fortfarande i pyjamas, äter lunch. Hade inte direkt bråttom med att byta om...

13.20 Duschade, tvättade håret och slängde sedan på mig en typisk Michelle-outfit: helsvart med färgglada strumpor!

14.23 fick ett hemmafrugeryck och ställde mig i köket för att baka!?

15.23 åt vi igen, denna gång lite mellis. Mosters hemmagjorda superfullkornsbullar.

15.48 var äntligen helveteskakan klar. En och en halv timme och en fylld diskmaskin senare...

16.57 började jag förbereda maten, som också den tog en evighet, medan barnen tjatade om "Falukorven" som de nu kallar min pojkvän för. Också blev de sura för att han inte skulle komma förrän vid sju.

18.26 var maten äntligen klar och barnen, som hade spelat fotboll i källaren, var superhungriga. På bilden hade väl Sverige gjort mål inne i Nicks huvud och han gjorde en segergest! Strax därefter kom Faruk och vi tittade alla på Let's Dance, eller jag somnade nästan i soffan för andra gången denna dag.

21.26 hade barnen somnat och gått och lagt sig och Faruk ville smaka kakan jag gjorde innan. Men han tog på en massa smör på den...? Han tyckte den smakade som mjuk pepparkaka även fast det var bananchokladkaka. Antar att jag misslyckades som housewife...

22.35 pussade jag en massa på min sötnos! Men höll senare på att somna i soffan (tredje gången), det tar på krafterna att gå upp klockan sju och sen springa efter två småglin hela dagen.

00.27 Natti!


Kommentarer
Postat av: snickapela

okej det finns MYCKET att säga här:



1. omg underbar frukost. saknar corn flakes som fan.

2. tycker du passar i lite oranget hår - typ med din hudton?

3. du är så jävla duktig på att baka!

2011-03-18 @ 14:09:18
URL: http://snickapela.blogspot.com
Postat av: michelle

snickapela: frukosten VAR amazing! tycker du jag passar i det? hmm jaa men det gör jag kanske, haha. men har faktiskt en väldigt bra hudton som passar till det mesta. svart, mörkbrunt, lila, orange, blont, kanske inte gult då men ändå. heheheh ja hur skulle jag kunna vara dålig på att baka med denna kroppshyddan? hahah PUSS

2011-03-18 @ 15:22:37
URL: http://lemichelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0