IBLAND UNDRAR MAN...


Först vill jag väl egentligen berätta bakgrunden bakom det hela. Så till bild 1 behöver ni veta att jag var stressad till träningen och till bild 2 var jag otroligt hungrig. 

Let's go!


Klockan är ungefär 16.58 och om sju minuter släpps min body pump-biljett till hajarna (hämtar man inte sin biljett tio minuter innan passet börjar släpps den). Men jag kan inte gå än, jag måste ju hitta min vattenflaska! 

Nu är det så att jag har en favoritvattenflaska som jag fått av min pappa. Det är en grå transparent vattenflaska från Casall, inget speciellt egentligen men den är skön att hålla i och har varit mig en trogen tjänare, så det känns lite konstigt att träna utan den. 

Springer runt som en yr höna i HELA lägenheten. Skyller som vanligt lite på pappa och undrar var han har ställt den, för jag kunde verkligen inte hitta den. Ändå visste jag att jag hade sett den någonstans för inte alls längesedan. 

Istället tar jag min enorma Aktiverum-vattenflaska och skuttar iväg, lite missnöjd över att jag inte hittade den. Sen kommer jag hem, donar lite i köket och ska gå till vardagsrummet för att sätta på musik när jag plötsligt ser något jag känner igen - korken till min vattenflaska! Tittar lite längre upp och vad står där om inte min flaska? Glad tjej!!! Jag trodde jag hade glömt den på gymmet sist jag var där.



Och detta är då historien om när jag skulle laga mat: Sätter på ugnen. Skalar, skär och förkokar potatis och rödbetor i en kastrull. Skalar och skär upp gul- och vitlök. Lägger allt på en plåt, lite olja och kryddor. Sätter in plåten i ugnen som vid det här laget borde vara lagom varm. Märker att ugnen inte alls är varm!

Jag har missat att skruva på en ratt och har bara ställt in att den ska vara på över- och undervärme, fast utan värme...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0