NYÅR 2010


NYÅRSAFTON.
14.22 började min vandring från Faruk, till Statoil, till McDonalds (för min sista cheese på väldigt länge) och slutligen hem till Therese. 
14.59 plingade jag på Tess dörr och som vanligt hörde hon inte ringklockan så hennes mamma fick komma och öppna. 
15.01 hämtade min astunga väska i källaren och bar upp den till Tess rum där hon hade musiken på full patte och dansade loss. Jag, däremot, höll på att dö av värmeslag efter min sjuka powerwalk runt hela stan.




Efter lite snack började vi göra oss i ordning - sminkade oss, fixade håret och började så småningom också lukta gott som sedan skulle förstöras av matoset.



17.30 började matlagningen och vilka mästerkockar vi är! Hade lätt kunnat starta en cateringfirma med den bruden. Har aldrig haft så roligt innan när jag lagat mat, och gott blev det också! Måste ju säga att jag gillade salladen extra mycket eftersom jag hade ett extra stort finger med i spelet där. 




Therese gjorde den bästa och finaste rivna vita chokladen någonsin som var en del av desserten.



Multitaskarna som fan!




19.06 trillade nästan alla gäster in samtidigt och maten blev klar inte långt därefter. Vi hade dessutom hunnit byta om också! Maten var sjukt god, men det var nog lite väl mycket för jag höll på att spricka. Tack och lov för att jag inte hade en tight klänning på mig, haha.




Efter huvudrätten var det dags att pusta ut lite och knäppa upp första knappen på byxorna. Therese och jag intog köket ännu en gång och hade så sjukt roligt när vi skulle göra efterrätten - förutom när vi båda slog oss på diskmaskinen. Först var det min tur att kötta in ankeln i kanten och sen Tess tur att skrapa upp benet på samma kant.


Hela glada matgänget (förutom Jenny som tog fotot) - Maja, Faruk, Tess, jag och Chris.




När vi ätit mat och matkomat lite spelade vi drickspel tills de andra kom med taxi som de lyckades få tag i på nyår! Sjukt imponerad!!!


Migis, jag och Tess.



Migis saknade sin pojkvän och Tess saknade pojkvän och det löstes så här!


Och jag fick min bästa nyårspuss på tolvslaget!!!





Sen blev det en himla massa bilder! Observera Chris (röd skjorta på sista bilden) och Majas gröna jacka - champagne överallt!


Första bilden på Peppisarna 2011!


Det var ett sjukt bra nyår med massa fina och bra människor samt den bästa nyårskyssen någonsin. Efter tolvslaget (som varade sjukt länge för oss, haha) blev det massa dans i huset, sen hade Faruk och jag sjukaste promenaden hem som tog en eeeevighet! Jefligt bra nyår!


Kommentarer
Postat av: Kanita

Vilken fin hårfärg du har !

2011-01-03 @ 01:03:18
URL: http://kaanita.blogg.se/
Postat av: m

aw, tack! utväxten är dock inte lika rolig, haha

2011-01-03 @ 12:34:35
URL: http://lemichelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0