NERVOUS


Om 2½h sitter en nervös tjej på tåget mot Lund. Min första skoldag sen hösten 2009. Vet ni vad det bästa är? Att jag nästan tappat rösten och att jag är feberyr, så förhoppningsvis svimmar jag inte på vägen dit.

I mitt huvud spelas ett speciellt scenario upp.
Jag har hunnit med tåget, jag har med block, penna, kalender, tågkort och annat viktigt, jag har hittat dit jag ska och allt har gått skitbra.

Men så tappar jag rösten när jag ska säga något och alla skrattar åt mig. Jag försöker le bort det samtidigt som jag snorar ner hela min tröja precis efter att jag fått världens hostattack.

Att jag nyser och det kommer ut snor är en annan favorit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0