TORSDAGENS SMINK: STEG FÖR STEG


Eftersom jag inte har så mycket annat för mig och tog en himla massa bilder under tiden jag fixade mig i torsdags
så tänkte jag att jag kunde göra ett litet inlägg om min sminkning. Fast precis när jag skrivit den meningen ångrade jag mig en aning, lite väl mycket gud-vad-jag-är-viktig-feeling, men äh skit samma.


UTGÅNGSPUNKTEN. Detta var alltså vad jag hade
att jobba med och så här ser jag då ut osminkad...


BÖJ ÖGONFRANSARNA. När jag ska sminka mig börjar jag alltid med att böja ögonfransarna. Eller ja, böja ögonfransarna för första gången. Jag böjer dem nämligen ungefär tre gånger under sminkningen, haha. Någon fixidé jag fått om att de ska hålla bättre. Ögonfransböjaren har jag haft sedan typ första året på gymnasiet, den är grym och från Åhléns.


SÄTT PÅ LÖSÖGONFRANSAR, LÄGG PÅ CONCEALER & FOUNDATION. På med lite enskilda lösögonfransar från Ardell, som jag fått av min kompis Therese. Efter böjningen av ögonfransarna och påklistrandet av lösögonfransarna använder jag min COVER ALL MIX från MakeUpStore och över det min i.d.-foundation eller vad det är. (Om jag vill att mitt flawless face ska hålla länge lägger jag på Isadoras High Performance som är en flytande foundation, eftersom jag är blek har jag den i Diamond Beige)


LÄGG PÅ ÖGONSKUGGA, GLÖM INTE ATT SUDDA IHOP DEM. Sen är det dags för ögonskugga! I torsdags var det tänkt att jag skulle ha grön ögonskugga och blandade då hej vilt mellan mina gröna och lite guldiga skuggor. 

1. Clarins Colour Quartet som jag har i Forest 40 2. Jane Hellen ögonskugga som jag en gång i tiden fått från en tidning. Superfin och i färgen Gold Honey 3. Min söndriga men ack så älskade MakeUpStore Forrest.

Börjar med att lägga ljusgrönt över hela ögonlocket (den i mitten på bild 1).

Lägger den mörkgröna (till vänster, bild 1) vid hela globlinjen och lite utanför, det ska smälta ihop bra med den ljusa. Sen tar jag MakeUpStore-skuggan som är lite mörkare och lägger i globlinjen och lite under och lite över. Lägger till lite guldig Jane Hellen-skugga. Suddar, suddar med en stor borste. Lägger på lite mer mörkgrön skugga och sen suddar jag lite till. Ni får pilla tills det blir bra, ta inte för mycket skugga åt gången bara.


Då ser det ut något sånt här. Det gör på mig i alla fall. Men tyckte det såg lite mesigt ut så tog på lite kajal precis vid fransroten på de övre fransarna.


LÄGG PÅ KAJAL. Som sagt, på med kajal och som ni ser - på övre fransarna nära fransraden. Då använder jag mig av Lancôme Crayon Khôl som jag tycker är bäst och som jag har ett litet lager av (brukar nämligen få Lancômes julask med mascara, kajal och borttagning).

MÅLA LITE MASCARA. Woop woop, på med lite mascara. Lancômes L'extreme gör susen. Tog lite vit kajal från Max Factor på inre fransraden där nere också.


"SOLPUDER" OCH ROUGE, GLÖM INTE FIXA ÖGONBRYNEN! Lite All-Over Face Colour från i.d. på det samt lite L´oreal Glam Rosé Blush Duo. Och ja, glöm inte att fixa ögonbrynen för det har jag missat på v a r e n d a j ä k l a bild. Till och med den sista bilden. Jag fixar nämligen det allra sist. Målar lite med en shadow liner från Clinique som jag tror är en sorts ögonskugga egentligen, men jag använder den till ögonbrynen!

myspace graphic

Detta var alltså vad som hände i badrummet ett par timmar innan det var dags att hoppa in i bilen och åka till HDgalan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0