31 AUGUSTI

IGÅR var vi på en playworld med killarna och åkte rutschkanor, klättrade uppför stegar, kröp i tunnlar, kastade bollar och massa annat som de hade i sin enorma klätterställning. Busade som bara den i ungefär en och en halv timme och sen åkte vi hem och tittade på film.

IDAG PÅ MORGONEN åkte vi in till Windsor med killarna för att köpa pärmar och annat till Ylva. När jag stod utanför affären Ylva var inne i kom det fram en gubbe (det är förresten väldigt vanligt att folk kommer fram till oss när vi är ute, speciellt eftersom de är två söta små tvillingpojkar) och frågade hur gamla de var, om de var snälla pojkar och sen slog han dem lite lätt i huvudet med sin papperspåse, haha. De tycker det är jättekul när folk kommer fram och speciellt att vara ute bland folk och titta på bebisar, bilar och allt annat som rör sig på stan.

Sen sov killarna och jag middag i två timmar. Sjukt skönt och välbehövligt, sov som en klubbad säl!

IDAG PÅ EFTERMIDDAGEN gick vi ut och promenerade och lekte i skogen. När vi kom hem lekte vi lite i trädgården och gick sen in. Pojkarna tittade lite på Cbeebies medan jag lagade mat. 

Nu kommer det sjukaste på hela dagen: när jag går in i vardagsrummet för att hämta killarna, såg jag något som liknade en orm vid fönstret, en meter från killarna. Det första som korsade tankebanan var "Va, har killarna en leksaksorm? Varför har jag inte sett den innan?" och skulle gå fram för att ta bort den. Mitt i steget ångrade jag mig och tänkte först kasta ett litet russinpaket för att checka. Just då stack ormen ut tungan och tsss:ade. Jag dog!

Sprang upp till Ylva, som är rädd som f-a-n för ormar, och skrek "YLVA, YLVA, VI HAR EN ORM I VARDAGSRUMMET!". Hon måste trott att jag skojade. Men nejdu, det var en äkta Snok. Fy fan. Vi fick ut den tillslut och sen var det frid och fröjd (förutom att vi båda går på helspänn för att hitta dens ägg eller mamma).

Nu ska jag se Robinson som tydligen började för någon dag sedan och sen sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0