SJUKT LÄSKIG DRÖM

IDAG MÅR JAG MÖG: Riktigt mycket mög alltså.

Låg i sängen och glodde fotboll med min finaste och pratade om allt möjligt (finns ingen bättre människa att prata med) och halvslumrade lite och mös och pratade sen lite till. Somnade vid tolv tror jag och hade världens mardröm om spöken och saker som rörde sig i lägenheten. Det kändes som att jag tvingade mig själv att vakna och helt plötsligt vaknade jag och sa till F, som precis somnat, att jag inte ville somna igen för jag ville inte drömma mardrömmar igen.

Blundade och somnade nästan direkt. Men innan jag somnade hörde jag konstiga ljud i först ena örat och sen det andra. Nästan som ett brummande. Men jag tänkte direkt att det var spöket/spökdrömmen. Drömmer jag mardrömmar igen så gör jag, nu somnar jag hade jag tänkt strax innan jag hörde ljuden så jag ignorerade dem. Drömde EXAKT samma mardröm igen med sakerna i lägenheten som rörde sig.

Sen kom den värsta mardrömmen.

Tess och jag gick i backen där vi har vårt garage, hittade några vassa knivar på vägen ner mot ålderdomshemmet där hon jobbar. Gick först förbi dem men jag backade sen och tog den vassaste jag hittade Ja det var nog en bra idé sa Tess och tog en hon med (dock en brödkniv!?). Fortsatte gå ner. Det var ett sunkigt par som bråkade utanför ålderdomshemmet, men de hälsade på oss och vi hälsade tillbaka. Jag gömde min vassa kniv i min halsduk som jag höll i handen. Någon snubbe skulle släppa in oss när han frågade vad det var för kniv jag hade med mig En Global-kniv sa jag också tog han den och skulle hugga mig. Jag försökte ta tillbaka den och tog tag i det vassa bladet och försökte vända det mot honom istället och hugga honom i skrevet, som av någon anledning satt rätt högt upp. Jag fick in några hugg men han fick övertaget igen och jag skrek Aj!! AJ!! AJJ!!! flera gånger.

Vaknar helt plötsligt och av att jag skriker AJ! flera, flera gånger jättehögt.
Så F kom bakom mig och fick lugna ner mig och klappa på mig och säga att det inte var på riktigt. Sen störtbölade jag.

Så nu börjar jag på riktigt tänka att jag är rubbad. Grät mig sen till sömns.


Kommentarer
Postat av: Tess

SHIIT! asså ibland drömmer man en mardröm sen mår man dåligt hela dagen sen. sikk! Måste berätta om den när du dog i min dröm sen.. den då jag vakna och böla haha ... asså

2011-04-28 @ 23:39:02
URL: http://theresehanssons.blogg.se/
Postat av: m

Tess: jag vet det är helt sjukt att det kan påverka så mycket!! ååh så sorligt :(((

2011-04-29 @ 16:30:11
URL: http://lemichelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0