DE DÄR INCIDENTERNA...

DE DÄR INCIDENTERNA: Det hela började på tåget och tänkte måla upp det fint för er så ni förstår.

Nummer ett. Satt i den tysta kupén på tåget, som jag älskar. Något jag däremot inte älskar är när folk i den tysta kupén inte respekterar att den är just tyst. Slänger ofta irriterande blickar på folk som prasslar lite extra med pappret på någon sliskig karamell eller pratar lite för högt. Idag fick jag bita i det sura äpplet.

Satt i ett fyr-säte och läste samtidigt som jag lyssnade på musik. Min telefon ringde "Inkommande samtal Maja" och jag blev helt jävla till mig eftersom jag inte pratat med henne sen i julas. Så där sitter jag, tjejen som tycker folk stör när de prasslar med papper, och halvskriker i min telefon. Sen kom jag på att SHIT, jag sitter i den tysta kupén. Men då var det too late...

Nummer två. Den andra incidenten som gått heltokigt var när jag satt utanför salen där vi skulle ha seminarium. Vafan... är det ingen här? Folk brukar ju stå och banka dörr för fan. En kille och en tjej kom och satte sig bredvid mig, killen frågade varför jag satt här och det var ju en jävligt dum fråga, jag skulle ju ha seminarium. Men det skulle de också. I samma sal. De gick samma kurs så jag undrade om de var nya eftersom jag inte sett dem tidigare. Nej, det var de inte... Då slog det mig att SHIT, jag var ju fel. Som tur var var det inte too late eftersom klockan bara var fem i ett, men då hade jag ändå suttit utanför fel sal i tio minuter (ja, jävla tåg, så mycket tidigare är jag inför varje lektion)...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0