HJALMAR


HJALMAR: När jag åkte hem från Faruk idag hoppade det på en man med en skitsöt hund i famnen. Tänkte "hoppas, hoppas de sätter sig bredvid mig". Mannen ställer sig vid min plats och frågar om jag har något emot hundar och nej gud nej. 

Jag har nog aldrig sett en sötare hund i hela mitt liv innan. Han hette Hjalmar. Så jag frågade vad Hjalmar var för ras eftersom jag inte såg det, men misstänkte att han var någon söt prickig Vorsteh-hund men icke! Cocker spaniel-chihuahua. Vem hade trott det?

Han såg ungefär ut som hunden på bilden nedan fast brun, lite längre öron och längre och spetsigare nos.

Mannen och jag hade en trevlig pratstund på bussen och egentligen ville jag inte gå av bussen. Hoppades på att han skulle fråga om jag ville vara hundvakt åt Hjalmar någon gång. Hade dött om han frågat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0